مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رشد 7 برابری اجرای نمایش صحنه ای و خیابانی در یزد با اولویت طرح دغدغه‌های اجتماعی  خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 04 November 2023

احسان عابدی درباره وضعیت هنر نمایش بیان کرد: نمایش از جایگاهی تحول آفرین در جامعه برخوردار است که می‌تواند به زیبایی حقایق را مطرح و با بهره‌گیری از عناصر فرهنگی و ارزشی به ارائه الگوی کارآمد و موثر زندگی در ابعاد مختلف کمک کند.

عابدی در ادامه افزود: در سال 1400 در یزد 250 سانس اجرای نمایش صورت گرفت که با توجه به برنامه ریزی و تسهیلگری انجام شده به ویژه اهتمام ویژه گروه های هنری در سال گذشته استان یزد اجرای 1725 سانس نمایش صحنه ای و خیابانی را در تقویم هنری خود ثبت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تکیمل این موضوع یادآورد شد: سال ۱۴۰۰ چون  فرآیند  واکسیناسیون هنوز توسط دولت قبل کامل نشده و اصرار بر قرنطینه و محدودیت فعالیت‌ها وجود داشت آمار اجرای نمایش نیز با کاهش چشم‌گیر رو برو شد.

عابدی افزود: بلافاصله در دولت جدید و بعد از انجام واکسیناسیون و مدیریت ویروس کرونا پیگیری و اقدامات لازم انجام شد و از ستاد مقابله با کرونا مجوز اجراهای عمومی با حداکثر ظرفیت را گرفتیم که خوشبختانه در همان آغاز کار هم نتایج خوبی به همراه داشت.

وی ضمن اشاره به رشد 7 برابری اجرای نمایش در سال 1401 و بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از ظرفیت‌های هنرنمایشی در یزد خاطرنشان کرد: از جایگاه موضوع نیز نمایش‌های اجرا شده بر موضوعات روز جامعه به ویژه سبک زندگی اسلامی_ایرانی، خانواده و ارزش‌های اصیل بومی_منطقه‌ای متمرکز شده است که خوشبختانه شاهد درخشش این آثار در عرصه ملی و سکوی جشنواره‌های مختلف هنری نیز بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خوشبختانه امتداد و ارتقای برنامه‌های این عرصه در سال جاری را شاهد هستیم و سعی برآن بوده است علاوه بر ظرفیت‌های حمایتی موجود سایر مسیرهای قابل رایزنی نیز به جریان رشد هنر نمایش استان و حمایت از هنرمندان در رشته‌های مختلف پیوند بخورد.

عابدی یادآور شد: بدون شک هنر نمایش نیازمند حمایت مردم به عنوان مخاطبان اصلی است و از عموم مردم برای تماشای آثار هنری، معرفی و همراهی خود با هنرمندان دعوت می کنم و از دیگر سو نیز پیشتیبانی و اهتمام سایر بخش ها به ویژه صنایع، معادن و سایر دستگاه های اجرایی از هنر و هنرمندان به ویژه عرصه نمایش ضرورت دارد.

وی افزود: صحنه نمایش نیازمند سرمایه‌گذاری هنری، محتوایی، مادی و معنوی است و پیوند این هنر اجتماعی با سایر بخش‌های جامعه می‌تواند امید آفرین و روشنگر باشد و در تلاشیم و امید داریم ظرفیت‌های مختلف در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پشتیبان فرهنگ و هنر تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با قدردانی از تلاش هنرمندان این عرصه و حامیان فرهنگ و هنر یزد مطرح کرد: نمایش هنری تاثیر گذار است چرا که می‌تواند تمامی عناصر هنری را به خدمت گیرد از این رو چراغ صحنه نمایش باید بر مبنای ارزش‌آفرینی، مطالبه‌گری، بازآفرینی فرهنگ بومی و کمک به طرح دغدغه‌های اجتماعی در مسیر بهبود و حل آن روشن و پر فروغ بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار